Oepssssss. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu Oepssssss. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu

Oepssssss.

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Allereerst wil ik even sorry zeggen, het is alweer bijna 3 weken geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven. Maar hier zijn we weer :D. Ik zit nu in de bieb van school, omdat mijn laptop nog steeds niet terug is. Dat is nu ook 3 a 4 weken geleden en begin hem nu toch wel een beetje te missen. Maar hier zijn genoeg computers om dingen te doen en schrijven. Vandaar nu vanuit school.

Het gaat hier heel erg goed. We zijn nog steeds hel erg druk met school en met het project. Ondertussen doen we veel leuke dingen. Ik zal weer kort een beetje wat te vertellen aan jullie.
Het weekend van 15 en 16 maart. Wanneer mijn lieve mama jarig was:D, zijn we naar East Londen geweest. Daar hebben ze een heel groot winkel centrum waar je best goed kan winkelen, als je dat leuk vind. Jullie kennen mij allemaal een beetje en weten vast, dat het niet mijn grootste hobby is. Maar ik heb me prima vermaakt. Ik werd een beetje uitgeroepen tot persoonlijke shop assistant. Het keuren van de kleren die anderen aan het passen waren enzo. We hebben er een lekker dagje van gemaakt. Ik zelf heb nog 2 shirtjes gekocht, niet veel bijzonders.
In het begin waren we met de hele groep in de winkel, maar al snel zijn er groepjes gevormt, omdat niet iedereen tegelijk klaar is. We waren met z’n negenen daar heen gegaan. Twee jongens en 7 meiden. Maar zelfs de jongens hebben zich goed vermaakt. We zijn rond 18.00 uur weer richting ‘huis’ gereden en hebben daar pizza besteld. Verder een heel rustig avondje. Lekker chill met z’n allen. Iedereen was ook wel een beetje moe.

Zondagochtend hebben we boodschappen gedaan voor de braai, die we die avond zouden hebben. Met een groepje van vijf, zijn we nog een stukje gaan rijden. Onderweg waren kleine winkeltjes waar we nog even hebben gekeken en we zijn naar een hele grote ananas geweest. Daar kon je opklimmen en dan had je een mooi uitzicht. Daar hebben we nog wat foto’s gemaakt en zijn rustig weer terug gereden. Iedereen verzameld en lekker naar het strand. Daar hebben we nog even lekker kunnen bruin bakken en natuurlijk ben ik weer eens in slaap gevallen. Dat gebeurt mij hier te vaak. We liggen 10 minuten op het strand en ja, ik lig alweer lekker te slapen. Het word een beetje een gewoonte. Maar het is echt lekker even. Je maakt zoveel indrukken mee en onbewust maakt je dat best wel moe denk ik. Dus de rust en slaap heb ik persoonlijk ook wel nodig om alles goed te verwerken en te beseffen. Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik het nog steeds lastig te beseffen vind, dat ik hier nu al 7 WEKEN zit. Eigenlijk vliegt de tijd wel heel snel om.
Ik had wel even een momentje die zondag, dat ik toch wel graag even naar huis wilde om de verjaardag van mama te vieren. Maar we hebben even gebeld en dat was ook super fijn. Was ik er voor mijn gevoel toch een heel klein beetje bij. Op de achtergrond was een hoop lawaai te horen. Dat was super mooi om te horen. Lekker een kippenhok, zoals altijd. Hahaa.
Die avond hadden we een braai van een aantal Zuid Afrikanen hier in de stad. Een Nederlands meisje gaat trouwen met een Zuid Afrikaan en had ons uitgenodigd om gezellig wat te eten met elkaar. Dat meisje is hier een paar jaar geleden verliefd geworden toen ze ook hier voor stage of minor was en is hier blijven halen. In mei, geloof ik, gaan ze trouwen. Leuk om zo met mensen in contact te komen en er een gezellige avond van te maken. Dat hebben we ook zeker gedaan. Lekker genoten met z’n allen.
De rest van die week was eigenlijk niet heel spannend. We hadden gewoon weer school en project. Al vind ik project echt ontzettend leuk. De mensen zijn zo gezellig, liefdevol, respectvol en leuk. Echt heel erg gezellig hebben we het elke avond weer. Maar ondertussen werken ze ook hard aan hetgeen wat ze graag willen leren. Dat maakt de combinatie zo leuk. Ze stellen ons veel vragen over hoe het allemaal in Nederland gaat en zijn belangstellend naar hoe ons leven daar is en wat wij allemaal doen in onze vrije tijd. Maar andersom is dat ook het geval. Het verdiepen in de cultuur van de mensen en het herkennen van dingen maakt het zo leuk. Alle mensen in de klas spreken Afrikaans. Dat lijkt wel op het Nederlands, dus af en toe kan ik ze gewoon goed verstaan en begin ik mee te praten in het gesprek en dat schrikken ze ervan. Dan moeten ze zo hard lachen, omdat ze het niet hadden verwacht.
De week vliegt hier echt om. Voor het weekend hadden we niks gepland en dat was een beetje dom. We wilde wel graag wat doen, maar alle auto’s waren verhuurd, alles was vol dus we hebben een weekendje ‘thuis’ doorgebracht. Vrijdag zijn we de hele dag bij het zwembad gaan liggen op school. School heeft een klein zwembad die je mag gebruiken in de weekenden. Het was echt super heet, warme wind en temperatuur was ook goed hoog (38), hebben we heerlijk af en toe even gezwommen en daarna weer in de zon, nouja je raadt het al wel. Dik verbrand natuurlijk. We hadden ons wel iedere heel goed ingesmeerd, maar toch werkte dat ook niet echt meer lekker. Maar dat geeft niet, doordat je een beetje verbrand krijg je wel een lekker kleurtje  Zo hebben we eigenlijk ons het hele weekend vermaakt.

Zondag zijn we naar een strandje geweest, maar werd we bewolkt, maar ach we zijn niet van suiker. Lekker even. We hebben op het strand nog een filmpje gemaakt voor Sanne, die in India zit, voor haar verjaardag. Maar we weten nog niet of ze het gezien heeft. Hahaa. Verder was het echt een beetje een rustig weekend.
Deze afgelopen week was ook weer lekker hetzelfde. Hahaha. Les geven, school en we hadden afgelopen donderdag een presentatie. We moesten een verslag maken over je project, met je groepje. Die hadden we al een tijdje geleden ingeleverd en die moest nu gepresenteerd worden. In het Engels. Het ging gelukkig goed. Was wel even spannend. Maar ging best goed. Het ging over je project, hoe het opgestart is, hoeveel tijd er in zit, wat de uiteindelijke doelen zijn van het project enz. Weer een deel afgesloten. Heerlijk. Nu hebben we nog twee weken les en dan hebben we al vakantie. We hebben gister de auto gehuurd voor de vakantie. 16 dagen gaan we ongeveer weg. We gaan naar Kaapstad en weer terug. Maar de route naar Kaapstad is heel erg mooi. Het heet: the garden route. Daar kan je zoveel mooie dingen zien en beleven. Ik kijk er wel heel erg naar uit. Maar het is ook wel een beetje spannend. Volgende week woensdag gaan we alle overnachtingen boeken en dan is het alleen nog maar wachten, totdat we weg mogen/kunnen gaan. Dan zijn de eerste 10 weken ook alweer om. Het gaat echt best wel snel. Maar ik mis jullie allemaal wel. Soms heb je gewoon zin om even andere mensen om je heen. Maar ach, dat kan wel weer als ik thuis ben. Ik geniet echt volop en het is heerlijk hier. Ik heb echt niks te klagen eigenlijk.

Morgen ga ik samen met drie anderen een weekendje naar een mooi natuur gebied. Daar kan je hiken (wandelen, maar dan een beetje heftiger) en mountainbiken en vooral lekker genieten van de rust en het mooie uitzicht en lekker chillen. Zoals ik wel vaker doe hier;).

Ik hou het hier eerst even bij, ik hoop tot snel.
Veel liefs!

  • 28 Maart 2014 - 14:28

    Harm:

    Hey irene! Leuk verhaal ik vind het altijd weer leuk om te lezen. Geniet nog maar even goed van je tijd in ZA

    groeten Harm

  • 28 Maart 2014 - 17:13

    Froucka:

    Zoals altijd weer een genot om je belevenissen te lezen. Xxxxx

  • 28 Maart 2014 - 21:23

    Willy Visser:

    Hey Irene, wat heb je het toch leuk daar en wat gaat de tijd inderdaad snel! jij gaat dit weekend chillen :) in een mooi natuurgebied, wij zijn nu op weg naar Groningen met een auto volgeladen. We brengen Daan zijn spullen voor zijn kamer. Hij kan nu al in het huis verhuizen naar zijn eigen kamer, dus niet meer onderhuren. We moeten dus hard werken, alles schoonmaken en in elkaar zetten en naar de Ikea.....
    Vorig weekend was hij thuis, toen was hij jarig en was de hele familie bij ons om alle verjaardagen te vieren. Het was erg gezellig.
    Veel plezier en tot de volgende keer! liefs, Willy

  • 28 Maart 2014 - 22:46

    Opa En Oma:

    Lieve Irene
    Fijn om weer zo,n leuk verslag van je te ontvangen. Wat beleef je veel en wat zien jullie veel. ook zijn jullie nog druk met school en andere projecten bezig. Ja de tijd vliegt, geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis. Dat is natuurlijk ook wel weer fijn. Wat hebben jullie lang vakantie. Dat wordt vast een hele mooie reis die jullie gaan maken. Leuk dat je ons afgelopen week belde. Fijn om je stem weer even te horen.
    Veel plezier en tot de volgende keer . Liefs Opa en Oma

  • 29 Maart 2014 - 08:36

    Marian:

    Hoi Irene, superleuk om weer wat van je te horen. Vooral blijven genieten. Hier gaat ook alles goed. Het is hier ook super mooi weer. En volgende week de bruiloft van peter en Marloes. Hopen dat het weer ook mooi blijft. Dikke knuffel uit Ter Aar.

  • 09 April 2014 - 16:16

    Coriena:

    Hoi irene, oeppss ook een beetje een late reactie van mijn kant. Ik denk dat je al vakantie hebt. Doe voorzichtig en maak veel plezier. Ik vond je nieuwe foto op fb erg mooi. We horen vastwel hoe het was in Kaapstad. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Voor mijn studie, ga ik 5 maanden studeren in Zuid Afrika!

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 7519

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Zuid Afrika 2014

Landen bezocht: