Awesome! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu Awesome! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu

Awesome!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

12 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zondagochtend rond kwart voor 8 werd ik wakker door een heel hard en schel geluid. Ik dacht dat het vogels waren, maar achteraf bleek het aapjes te zijn. Ze zaten hier dus gewoon in de tuin. Hoe vet! De beveiliger zei, dat ze hier alleen 's morgens heel vroeg zijn, omdat ze bang zijn voor mensen. Wat ook wel logisch is;).
We zijn na het ontbijt op zoek gegaan naar de supermarkt. Ongeveer 20 minuten lopen was ons vertelt. Mooi tippeltje. Maar mij was niet vertelt hoe de weg was. Lekker stijl omhoog. Goed voor de kuit spieren zeggen we dan maar.
Aangekomen bij de supermarkt, ik keek mijn ogen uit. Was echt super groot. Alles was aanwezig eigenlijk. Zelfs pindakaas en chocopasta. Maar ook, brood, vers fruit echt alles wat je maar wil. En het mooiste is, het kost geen drol. Verse broodjes zijn omgerekend nog geen 2 cent hier. Dus wat brood, fruit en water inslaan en nog even lekker strunen door de winkel en rustig weer terug lopen naar huis. De temperatuur was al lekker gestegen en we mochten nu weer lekker stijl omhoog lopen. Dan zijn 20 minuten behoorlijk lang. En voor mij al helemaal, z'n hekel aan lopen ;).
We hebben de spullen 'thuis' gebracht, badkleding opgehaald en naar het strand gelopen. Dat is een kleine 10 minuten lopen vanaf hier. Als we 'thuis' zijn, kunnen we de zee al zien. Lekker ingesmeerd en neer geploft op het strand. Bijna een privé strand. Heerlijk, alsof we op vakantie zijn.
We hadden gehoord dat tussen 16.00 - 18.00 uur happy hour was bij een cocktailbar. 2 voor de prijs van 1. Aangezien ik geen alcohol drink, maakte mij het niet uit, maar de rest wilde graag even heel. Na 1.5 uur op het strand te hebben gelegen, zijn we weer gaan lopen. Ongeveer een half uurtje hebben we gelopen en kwamen we aan bij Barmuda. Lekker plekje gezocht en de drankjes werden besteld. Op de campus konden we tot 19.00 uur eten, dus dat zouden we al niet meer redden. We hebben de kaart daar even bekeken en wat eten besteld. Een mega grote burger met kip, sla, tomaat en wat patat er naast, voor nog geen € 5,-. En het was echt super lekker :D.
Het begon wat af te koelen, na het eten zijn we rustig weer terug gelopen naar de campus. Weer stijl omhoog lopen. De burger direct maar weer een beetje verbrand;). Op de campus heb ik samen met 2 anderen nog even wat gedronken en daarna lekker naar bed gegaan. Maandag werden we om 8uur op school verwacht voor de eerste introductie lessen.
We hebben introductie gehad over veiligheid van water en dan vooral gericht op de zee. Je kunt hier niet in elk stuk van de zee zwemmen, omdat je veel te maken hebt met sterke stromingen. We hebben ook een les gehad over de taal die word gesproken in de townships, Xhosa. We hebben een paar standaard woordjes geleerd. En er kwamen allemaal vrouwen zingen. Heel mooi om te zien. Er is een filmpje gemaakt, dus bij thuiskomst kan ik het laten zien.
Verder hebben we maandag rustig aan gedaan. Ik heb wat koorts gehad, dus heb lekker niks gedaan.
Dinsdagochtend voelde ik me al weer top. We hadden om 11uur een bijeenkomst over ons project. We gaan waarschijnlijk computerles gegeven aan volwassenen. Wat alles precies inhoudt horen we vanmiddag.
Dinsdagmiddag hadden we een maaltijd met lokaal eten. Daarbij zat SCHAPEN MAAG. Dat was echt zo vies. Maar ik heb het wel geprobeerd. Brrrrrr. Het was echt zo vies. Verder was er nog kip en een soort van cake met pudding. Dat ging dan nog wel. Maar die schapen maag. BAH.
'S middags zijn we weer lekker naar het strand gegaan, lekker beetje chillen en bruin bakken.
In de avond zijn we op de campus nog wat gaan drinken en toen kwam er een student naar ons toe en die zijn, dat de zee licht gaf. Dat gebeurt maar 1 keer in de 10 jaar ofzo. Dus we hebben snel ons drinken op gedronken en zijn direct naar het strand gegaan. Het was serieus waar. De golven gaven licht door de plankton. Dat was echt waanzinnig mooi om te zien. Het was fel blauw. Echt super mooi. We hebben bijna een uur op het strand ademloos zitten kijken naar hoe mooi het was. Het schijnt dat het vanavond nog mooier is, dus zeker weer even heen vanavond. Het was ook zo, wanneer je met je voeten stampende dat er licht kwam. Echt waanzinnig. Iedereen was helemaal in de wolken van de mooiheid, zeg maar.
Tot zover eerst maar weer :D. Tot snel. xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Februari 2014 - 10:17

    Moniek:

    Hoi Irene, wat een leuke en mooie en vieze dingen kom je tegen. Genieten hoor. Ik ben een dagje thuis van mijn werk want mijn stem is weg en terwijl ik achter de computer zat werd ik zo maar verrast door een berichtje van jouw. Veel plezier verder.Liefs Moniek

  • 12 Februari 2014 - 11:03

    Caren:

    Schapenmaag...hmm klinkt als een culinair hoogstandje! En je bent al zo'n avontuurlijke eter...haha! Verder klinkt het als een waar paradijsje daar. Ben heel benieuwd wat je daar straks allemaal moet doen qua stage...maar zo te zien ga je ons goed op de hoogte houden.
    Liefs, Caren.

  • 12 Februari 2014 - 11:09

    Gerard En Thea:

    Irene wat is dit leuk om te lezen wat jij daar meemaakt.wat geweldig dat de zee daar ook vuurt,we blijven je volgen xxxvan ons

  • 12 Februari 2014 - 11:48

    Albertina:

    Meid wat een mooi verhaal weer! Bijzonder gezicht lijkt het me een zee die licht geeft! Geniet van je tijd daar! Groetjes!

  • 12 Februari 2014 - 15:06

    Coriena:

    Hoi Irene,

    Wat een begin daar in Zuid Afrika. Iets meemaken dat maar 1x in de 10 jaar voorkomt, dat noem ik nog een "timing" Het klinkt echt als een vakantie hoor. Hoop dat je projecten ook leuk zijn, maar de eerste ligt je vast wel. Ik zit nu voor de tv naar de Olympische Spelen te kijken. 1000 meter voor de mannen. Kan wel weer eens spannend worden. Tot nu toe doen we het maar goed, maar dat heb je vast ook wel gehoord.
    Hoop dat het zo leuk blijft en dat je ons op de hoogte houd met je mooie verhalen.
    Groetjes

  • 12 Februari 2014 - 19:16

    Margriet:

    He Irene,

    Wat maak je wat mee. Ik ben benieuwd naar de foto's van de lichtgevende zee.
    Je komt natuurlijk lekker bruin weer thuis. Het lijkt wel een vakantie tot nu toe.
    Vandaag een lange werkdag gehad en dan verrassend om een bericht van jou te lezen.
    Hier hebben we op dit moment harde wind en kou. Ik ben een beetje jaloers op de zon die bij jullie is.
    Ik hoop dat het project wat jullie gaan doen leuk is. Geniet er van en we blijven je volgen
    Liefs Margriet en de mannnen

  • 12 Februari 2014 - 21:10

    Rigt En Henk:

    Hoi Irene,
    Wat leuk van te horen.
    Lijkt me een geweldig gezicht een lichtgevende zee, wij krijgen het natuurlijk op foto's te zien, maar er gaat niets boven in het echt meemaken
    Geniet er maar fijn van deze ervaringen en we blijven je volgen.
    Veel succes met les geven in computerlessen.
    Groetjes Rigt

  • 12 Februari 2014 - 21:22

    Opa En Oma Visser:

    Lieve Irene
    Fijn weer wat van je te horen.Wat leuk dat het daar zo mooi is.Maak maar veel foto,s dan kun je ons straks al de mooie dingen laten zien. Bijzonder die lichtgevende zee. Computerles geven vindt je vast wel leuk, het is te hopen dat je wat met de mensen kunt praten.Gelukkig hebben ze daar ook patat. Schapenmaag lijkt mij ook niet erg lekker.Ik print je verslag elke keer uit voor Opa dan kan hij het rustig lezen. Het is hier harde wind en regen, daar hoef jij nu niet in te fietsen. Wat zal je mooi bruin terugkomen.Geniet met je vriendinnen van al de leuke dingen en maar weer tot een volgend verslag
    xxxxxxx Opa en Oma

  • 15 Februari 2014 - 17:14

    Corrie Zandbergen:

    Wat vind ik het ontzettend leuk om dit te lezen. Geniet zoveel je kan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Voor mijn studie, ga ik 5 maanden studeren in Zuid Afrika!

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 7513

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Zuid Afrika 2014

Landen bezocht: