Time flies - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het is alweer een tijdje geleden dat ik via deze weg iets van me heb laten horen. Door een slecht werkende laptop heb ik meerdere malen mijn verslag overnieuw moeten schrijven en heb de hoop een beetje opgegeven. Het verslag over de vakantie, zal later worden geplaatst, of mondeling worden verteld. Wat misschien nog wel veel mooier kan zijn, met veel foto's en ander beeld materiaal. Bij deze nodig ik iedereen uit om dit te komen zien enzovoort.

De afgelopen weken zijn we druk geweest met project en een paar weekendjes weg.
De computer cursus is 5 weken geleden weer gestart. We hadden de hoop dat dit een hele grote groep zou worden. Maar dit viel goed tegen. We hebben uiteindelijk drie mensen overgehouden. We snappen er niks van, na de eerste cursus, iedereen was zo enthousiast en de mensen hadden gegevens doorgegeven, maar wanneer de afspraak was gemaakt, om te komen om alles met de gegevens rond te maken, kwamen ze niet meer. De computer training word gegeven op een basisschool en op die school ging het niet zo goed, de directeur is weg en dat zou iets te maken hebben, dat het voor de mensen in de township niet duidelijk was, wat er allemaal zou gebeuren.
Maar ondanks de kleine groep zijn we gestart en het loopt soepel. Volgende week is de laatste week en ik denk dat alle drie wel zullen slagen voor de toets. Op donderdag is dan de uitreiking van het certificaat. En gaan we met de mensen uiteten.

Ik ben ook begonnen zes of zeven weken geleden met het doen van vrijwilligerswerk. Elke van van half twee tot vier uur. Waar ik mijn vrijwilligerswerk doe, is op een plek waar kinderen na school kunnen komen om te spelen, activiteiten doen, Engelse les krijgen, kunnen praten over verschillende onderwerpen (criminaliteit, alcohol en drugs, hygiëne enzovoort). Dit project is opgezet, zodat de kinderen niet na school naar de vuilnisbelt gaan om te spelen of om dingen te gaan zoeken om vervolgens te verkopen voor geld, of zoeken naar eten. Bij het project krijgen de kinderen een lunch. Samen met mijn kamergenoot (die daar haar stage loopt) en twee andere vrijwilligers bieden wij activiteiten aan en praten we met de kinderen. Bijvoorbeeld, waarom zij naar de vuilnisbelt gaan enz.
De kinderen vinden het heerlijk om te zingen en dat gebeurt ook meerdere keren in de week. Het is super mooi en ik zal de filmpjes daarvan thuis laten zien aan jullie.

Weekendje weg.
We zijn op safari geweest. We hebben geslapen midden in de wildernis, wel in een stenen gebouw, maar als je je deur uitstapte kon je zomaar een dier tegen komen. Super mooie ervaring. We hadden een ranger die ons om drie uur 's middags ophaalde bij de receptie en we gingen het park in. Mooie dieren gezien en hebben ongeveer drie uren rond gereden. Het park is echt mega groot. Ik heb helaas niet onthouden hoe groot. Maar groot genoeg. rond zes uur zijn we gaan eten. Heerlijk bij een kampvuur, want het was super koud al. Het was een beetje regenachtig en de wind maakte het helemaal koud. Rond zeven uur zijn we nog een rondje gaan rijden. Dus in het donker, tegen zes uur is het hier al nacht. De ranger scheen met een grote zaklamp zodat we de dieren konden zien. In het donker zie je veel minder dieren, maar we hebben ze gezien, olifanten, nijlpaarden, leeuwen. Super bijzonder. Tegen half tien waren we bij onze overnachtingsplek. En de volgende ochtend werden we om zeven uur weer opgehaald voor de laatste rit door het park. En nog een lekker ontbijtje. Dit was super mooi om eens te hebben meegemaakt.
Na dit allemaal zijn we nog wezen shoppen en daarna lekker naar huis gegaan.

Een ander weekend ben ik naar Jeffrey's Bay geweest. Hier kan je surfen, sandboarden en heerlijk chillen. En dat is ook precies wat we hebben gedaan. Surfen heb ik overgeslagen, maar het sandboarden was super leuk. Het is snowboarden, alleen dan in het zand. Je staat boven op de dunnen en gaat op een board naar beneden. Mega hard gevallen, maar het was zo leuk! Verder zijn we lekker uiteten geweest en spelletjes gespeeld!

Het is hier vandaag winter geworden en het is al een tijdje te merken dat het hier minder mooi weer word. 's nachts is het koud en liggen we te bibberen in bed. Overdag heb ik de laatste weken ook alleen nog maar een lange broek aan. Dus de bruinheid is er wel een beetje vanaf, maar het geeft niet. Het is het allemaal waard. Een super ervaring die er bijna op zit. Nog twee weken te gaan en dan zitten we alweer in het vliegtuig terug. Het is niet dat ik perse naar huis wil, maar heb wel zin om iedereen weer even te kunnen zien. En niet alleen maar te communiceren via telefoon, internet enzovoort.

Verder hebben we hier nog wat feestjes gehad en kijken we nu met z'n allen het WK natuurlijk!

De komende week alle opdrachten afronden, presenteren en dan zit het er alweer op! Tijd om spullen in te pakken enzo!

  • 21 Juni 2014 - 16:28

    Corrie Zandbergen:

    Wat leuk om weer wat te horen zeg. Ja, het gaat nu alweer opschieten. Ik wens je nog een paar mooie weken. Groetjes

  • 21 Juni 2014 - 17:43

    Margriet:

    Lieve Irene,

    Leuk om weer even iets van je te horen. Net terug van de camping. We hebben oma haar verjaardag gevierd. Je ouders zijn er nog. Ik ben erg benieuwd naar de fotos. Ik hoop dat we je nog ontmoeten voordat we op vakantie gaat.
    Veel plezier nog de laatste 2 weken en tot gauw.
    Groet,
    Margriet

  • 21 Juni 2014 - 18:43

    Willy:

    Hey Irene,

    Leuk om weer even wat te lezen over al die bijzondere dingen die jij meemaakt. Tjonge, wat is dit toch een geweldige periode en wat maak je veel mee. W ij gaan pas in augustus op vakantie, dus ik kan makkelijk een keer in Juli komen om de foto's te zien en je verhaal te horen. Wij gaan morgen naar opa en oma, want Harry had vandaag een studiedag. Vorige week hebben we Stijn verhuisd, die woont nu midden in het centrum van Groningen en heeft een eigen keukentje ! Wel een vies huis verder, 5 jongens, tja dan weet je het wel....Maar zijn kamer is hartstikke leuk. Moet je maar eens naar toe gaan.
    Nig een paar leuke weken toegewenst, succes met je presentaties en tot gauw! liefs Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Voor mijn studie, ga ik 5 maanden studeren in Zuid Afrika!

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1525
Totaal aantal bezoekers 7516

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Zuid Afrika 2014

Landen bezocht: