Mega trots - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu Mega trots - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu

Mega trots

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Alweer twee weken verder. De tijd vliegt echt veel te snel om. Maar ik denk dat, dat juist een goed teken is. Ik vermaak me nog steeds goed en sorry, maar nog geen zin om naar huis te komen. Want de vakantie staat voor de deur. Of nee, eigenlijk heb ik al de hele week vakantie, maar gaan we eindelijk op vakantie.
Maar eerste even een terugblik van de afgelopen twee weken.

Twee weken geleden zei ik dat we naar het mooie natuurgebied zouden gaan. En dat hebben we ook inderdaad gedaan. Wat een prachtige plek. Overal bergen met geweldige uitzichtplekken en het is eigenlijk niet echt te omschrijven.
We moesten ongeveer 3 uur rijden voordat we aankwamen. Nou, ik heb niet zoveel van de heenreis gezien. 2.5 uur geslapen op de achterbank. Wat heerlijk even. Maar het was een wonder dat ik overal doorheen heb geslapen, want de wegen waren echt verschrikkelijk. Dikke gaten in de weg en hobbels. Maar blijkbaar zo moe dat ik het even nodig had.
Bij aankomst kregen we de sleutel van ons huisje en hebben we onze spullen daar gebracht. Het was een heel schattig klein huisje met twee kamers met een 2 persoonsbed. Een klein keukentje en een badkamer en een openhaard bij de woonkamer. Gewoon heel gezellig en super knus. We hebben de spullen neergelegd en zijn gelijk een stuk gaan hiken. Door de bossen en over zandwegen, kwamen we uit bij een waterval. Waar je weer een geweldig uitzicht had over de hele gebergten. Het is niet te beschrijven. Wanneer ik thuis ben, zal ik alles laten zien. Al lijkt het op foto’s toch altijd minder mooi dat in het echt. Maar dan hebben jullie een impressie;).
We zijn ongeveer twee uur onderweg geweest met lopen. Maar hebben ook een tijd bij de waterval gezeten, dus al met al niet een hele grote wandeling gemaakt, maar het was super mooi.
Van te voren hadden we al boodschappen gedaan, zodat we eigen eten konden maken. Stokbrood met pesto en kaas, fruit, en nog iets, weet alleen niet meer wat.
Maar eerst zijn we met een auto naar een heel mooi plekje gereden waar je de ondergaande zon kon bekijken. Daar hebben we een uur gezeten. Het was echt super mooi. Heerlijk genoten.
Bij terug komst hebben we het eten klaar gemaakt, heb ik de openhaard aangezet en hebben we met z’n vieren een hele gezellige avond gehad. Normaal ben je vaak met een grote groep weg. Maar dit keer eens met een kleiner groepje. Dat is voor de verandering ook wel eens leuk. Zo leer je elkaar ook weer op een andere manier kennen en het is gewoon leuk.
De volgende dag zijn we om 10 uur naar een plek gereden waar je kon abseilen. Naast een waterval kon je gaat abseilen. 35 meter naar beneden. Wat een gave ervaring. Je moest op blote voeten, maar de muur was zo glad. En handige henkie die ik ben, natuurlijk uitgegleden. Dus het was weer een spektakel. Want omdat je bezig bent met abseilen, liet ik een hand los. Nou ik lag midden op een rots. Maar verder is alles goed gegaan. Heelhuids beneden gekomen. Toen ik daar beneden stond. Zei die man: ‘Ik vind jou manier van naar beneden gaan, wel heel speciaal. Had ik nog nooit eerder gezien.’ Weer een briljante actie van mij natuurlijk. Toen moesten we nog een half uur weer omhoog lopen. Was wel een heftige klim, maar super mooi en leuk.
Al met al een super mooi weekend. Echt heel erg leuk!
De les week was wel weer normaal. Verder weinig spannende dingen.
Alleen op project was het de laatste week. We hadden de grote toets gemaakt en donderdag was het voor hen het moment om de toets te maken. Allemaal serieuze gezichten toen ze binnen kwamen. Maar dat was niet nodig. Iedereen (9 personen) hebben de toets gehaald uit onze groep. Echt super trots op mijn klas.
Afgelopen woensdag hebben wij de uitreiking gehad van de diploma’s voor de studenten. We hadden het georganiseerd op onze school in de grote zaal. Er waren allemaal hapjes en drankjes voor na die tijd geregeld en verder was het een hele fijne avond. Een speech door onze docent en nog een aantal mensen. Wij hebben al ‘lesgevers’ ook nog een woordje gedaan. We hebben iedereen bedankt en uitgesproken dat we super trots zijn op de mensen die het diploma hebben gehaald.
Hiermee hebben we zelfs de krant gehaald. Via deze link kun je het artikel lezen (het is wel in het Engels), maar er zitten ook een aantal foto’s bij.

http://www.theannouncer.co.za/2014/04/14-computer-students-aided-stenden-sa-graduate/

Zeer geslaagd. Wanneer ik thuis ben, zal ik zoveel meer vertellen.
Nu heb ik mijn tas al ingepakt en vertrekken we morgen rond 10 uur naar onze eerste bestemming.
Heerlijk om even wat anders te doen dan hier in de buurt. Reizen, reizen, reizen en nog meer reizen met onderweg super veel leuke en mooie dingen bekijken en beleven.
Op 28 april ben ik weer terug in mijn kamer en zal rond die tijd ook vast weer een nieuw verslag schrijven. Ik denk dat die een aantal keer langer zou zijn, dan deze.

xx

  • 11 April 2014 - 21:10

    Coriena:

    He dame, leuk om weer wat van je te horen. Zo te horen vermaak je je inderdaad prima. Een hele fijne vakantie gewenst en doe voorzichtig. Ook namens Johan en Hans. XXXX :-)

  • 11 April 2014 - 21:50

    Opa En Oma:

    Lieve Irene
    Wat heb je allemaal weer leuke dingen beleefd. Maar goed dat we niet wisten dat je ging abseilen. Je vertelde dat je het volgende week zou doen en dat we er niet over in moesten zitten want alles zou goed gaan.Heb je je niet zeer gedaan toen je op de rots viel?
    Een hele fijne vakantie en we zijn benieuwd naar je verdere ervaringen. Wees voorzichtig en altijd bij elkaar blijven. We zullen in de vakantie ook wel niet kunnen skypen. Wat was dat van de week leuk. Het was net of je bij ons op de bank zat
    Liefs Opa en Oma

  • 12 April 2014 - 09:25

    Corrie Zandbergen:

    Ik lees dat je je zeker niet verveeld. Wat een indrukken doe jij op zeg. En nu weer op vakantie. Voorzichtig en veel plezier.

  • 12 April 2014 - 15:40

    Margriet:

    He Irene,
    Wat beleef je veel. Lekker reizen en ook nog studeren. Het zal wel een mooi gezicht zijn geweest, abseilen op jou manier. Een hele fijne vakantie en we wachten wel weer op een mooi reisverslag.
    Voorzichtig en eenveel liefs van Reinder en Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Voor mijn studie, ga ik 5 maanden studeren in Zuid Afrika!

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 7527

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Zuid Afrika 2014

Landen bezocht: