De eerste maand is alweer om! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu De eerste maand is alweer om! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Irene Berg - WaarBenJij.nu

De eerste maand is alweer om!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hello lieve mensen in het verre Nederland, waar vandaag wel de zon schijnt..

Hihi, het is jullie gegund hoor. Hier is het vandaag echt PIEP weer. Het regent mega hard en we kunnen geen kant op, want de boel overstroomt een beetje. Maar het is wel lekker weer om even met school bezig te gaan. Dus dan doen we dat ook maar even. Er zijn ook een aantal uit onze gang een weekendje aan het surfen, dus het is lekker rustig. We zitten met 13 mensen in de gang en daarvan zijn 9 weg. Hahaha lekker rustig weekendje. Beetje jammer van het weer, maar een rustig weekendje is ook wel prima.

Ik hou het dit keer een beetje kort, want we hebben niet echt super veel gedaan deze week.
Wel heb ik behoorlijk vervelend nieuws, mijn laptop en usb stick zijn ook kapot gegaan deze week. Ik weet niet wat voor slechte aura er om mij heen hangt, maar goed. Ik heb mijn laptop al weg gebracht en die meneer zou het maken. Ik ben heel erg benieuwd. Gelukkig heb ik nog wel van het meeste een back-up gemaakt, maar niet van hetgeen wat ik hier heb gemaakt. Maar ach, gelukkig zijn we nog maar 3 weken bezig:).

Verder hadden we woensdagavond een Hippie feestje. Gezelligheid en veel lol. Echt een hele leuke en gezellige avond. De meesten waren verkleed als hippie. Zag er gewoon echt gezellig uit. We hadden lekkere muziek en gewoon echt een gezellige avond. Om 11 uur zijn we nog even naar de discotheek gegaan, maar alles sluit hier om 12 uur. Dus het had niet zoveel zin, maar ach, zijn we daar ook even geweest. Niet veel bijzonders en het was ook super rustig. Dus mooi optijd weer thuis en lekker mijn bedje in.

Want donderdag moest ik op tijd mijn laptop even wegbrengen, voordat de les begon.
Wat we vooral in de les bespreken en onderzoeken is naar de cultuur en hoe de hulpverlening hier in Zuid-Afrika werkt of verloopt. Maar we bespreken ook hoe het gaat tijdens onze projecten, waar we tegen aanlopen, maar ook wat heel goed gaat en hoe we het nog kunnen verbeteren.
Donderdag kregen we een opdracht om een klein onderzoekje te doen, naar de crime hier in Port Alfred. We zijn naar het politie bureau gegaan en hebben daar een interview mogen houden met een vrouw. Ze heeft veel verteld, maar mocht ook niet te veel vertellen. Als het in de media zou komen ofzo. Zulke dingen bespreken we dan weer de volgende les op school.

Gisteravond hebben we een meidenavondje gehad, onze buurman had kip voor ons mee genomen bij de KFC. EN hebben lekker in bed film gekeken. Heerlijk relaxt. Verder was er niet veel nieuws deze week.

Fijn weekend nog en tot volgende week!

Dikke kus!

• 09 Maart 2014 - 15:36

Tess:

Lekkerrrrrr KFC!

• 09 Maart 2014 - 16:08

Froucka:

Leest weer lekker weg Irene! Mooi k..... Van je laptop! Het zal ook eens niet! Flink genieten en verder!!!!

• 09 Maart 2014 - 16:47

Marian:

Het gaat je allemaal goed af hè . In dat mooie Afrika. Jammer van je laptop. Maar dat gaat vast weer goed komen.
    Lieve groetjes
    Marian en Gerard

• 09 Maart 2014 - 16:51

Johan Hoekstra:

Hoi Irene,
    Nou hier in Egypte is het ook pet weer. Het waait en regent zelfs onweersbuien hebben we gehad vandaag. Ons huidje heeft nog dezelfde kleur als vorige week.
    Morgen gaan we te snorkelen als het weer tenminste beter is als vorige week.
    Ik hoop dat het niet te erg is met je laptop,want wat moet je zonder.
    Vanuit een nat en donker Hugharda, dikke t`ut van Coriena en Johan

• 09 Maart 2014 - 16:52

Johan Hoekstra:

Hoi Irene,
    Morgen gaan we te snorkelen als het weer tenminste beter is als vorige week.
    Ik hoop dat het niet te erg is met je laptop,want wat moet je zonder.
    Vanuit een nat en donker Hugharda, dikke t`ut van Coriena en Johan

• 09 Maart 2014 - 17:14

Margriet:

Hallo Irene,

Net een heel eind gewandeld in de zon, zonder jas. We hebben ookal even buiten gegeten.
    We genieten van het mooie weer. Vervelend van je laptop. We hopen dat ze hem nog kunnen maken. Maar weer een fijne week en volgende week lezen we wel weer wat je hebt beleefd.
    Groet,
    Margriet

• 09 Maart 2014 - 21:16

Opa En Oma:

Lieve Irene
    Wat heb je een pech, eerst je telefoon en nu je lap-top. Het is te hopen dat ze hem kunnen maken.
    Je hebt wel gehoord dat we hier mooi weer hebben. We hebben vanmorgen al buiten koffie gedronken en vanmiddag anderhalf uur gewandeld.Maar bij jullie wordt het vast ook wel weer beter en dan is het hier misschien wel erg koud.
    We genieten elke week van je verslag en vinden het leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.Nu je lap-top stuk is kunnen we ook niet skypen.
    Liefs Opa en Oma

• 09 Maart 2014 - 21:26

Moniek:

Hoi Irene, wat een pech met je spullen. Maar misschien kan het wel weer gemaakt. Vandaag waren wij ook de hele dag in Leeuwarden. We vierden de verjaardag van de moeder van Henk. Veel buiten gezeten en nog even gewandeld. Leuk om je belevenissen te lezen. Liefs Henk, Moniek, Harm
    en Marieke

• 11 Maart 2014 - 17:06

Gerard En Thea:

Hi Irene
    Hier een berichtje van ons, het gaat wel goed met daar in zuid Afrika
    nou met ons ook hoor jammer van je laptop maar dat komt wel goed.
    Wat was dat gaaf op de olifant te zitten
    Wij hebben nu goed weer in Haarlem
    nou nog heel veel plezier daar

Groetje van ons Gerard en Thea

• 13 Maart 2014 - 06:46

Caren:

Hee Ireen!

Oh, oh, oh...dat wordt een duur grapje als je terug bent in Nederland... wát een pech zeg, je telefoon en je laptop! Gelukkig kan je nog wel je belevenissen met ons delen. Hier is het nu bijna 7 uur 's ochtends. Ik mag zometeen weer aan de slag. Vandaag met mist...al mogen we niet klagen. Het is alweer bijna lente! Tot gauw. Liefs van Caren